דיאטות מטורפות מהן יש להימנע

המונח "כל דקה נולד פראייר", נכון במיוחד כשזה מגיע לדיאטות אופנתיות. בין אם מבינים את זה או לא, אנשים רבים פראיירים כשזה מגיע לדיאטה. הם נואשים למצוא פתרון מהיר לבעיה הכבדת משקל שלהם, ומתעלמים משיטות בריאות כגון פעילות גופנית ואכילה בריאה. במקום לסגל הרגלי חיים בריאים, הם רודפים אחר תוכניות דיאטה מטורפות.

פיתוי הדיאטות האופנתיות טמון בדרך בה הן משווקות. הן מאושרות על ידי כוכבי קולנוע וידוענים שונים, וכוללות מספר שמות של "רופאים" שממליצים עליהן. פשוט לבצע אותן, הן כוללות מזונות טובים ורעים, ומבטיחות, או שאינן מבטיחות, תוצאות משמעותיות.

הן טוענות שאתה יכול לאכול מה שאתה רוצה, ועדיין להפחית במשקל גם ללא פעילות גופנית. הן מספקות לאנשים פתרונות מיידיים וסיפוק מיידי, אך מה שבדרך כלל מפחית את המשקל הוא מים ולא שומן, ולכן המשקל שב לקדמותו ואף גובר, כשמתחילים לאכול ולשתות כרגיל.

מאפייני דיאטות אופנתיות

אנשים מבקשים להפחית ממשקלם, והם מבקשים להשיג את התוצאות עכשיו. מתינות, מגוון ואיזון תזונתי כרוכים במאמץ, מחויבות ארוכת טווח ושינויים בהרגלי החיים אליהם אנשים אינם מעוניינים להתחייב.

דיאטה לפי סוג דם

דיאטה זו ממליצה על התאמות תזונתיות שונות על פי סוגי דם שונים, היות ומזון משתנה באופן ייחודי כביכול על ידי כל אחת מקבוצות הדם. כך, למשל, אנשים בעלי סוג דם O צריכים לאכול בשר רזה בלבד, ואילו אנשים מהסוג השייך לאימפריה הרומית צריכים להתקיים על ירקות.

מצד שני, סוגי דם B, ו-AB לא יכלים לאכול כלום. מומחים מזהירים כי אנשים בעלי סוג דם O שמבצעים דיאטה זו, נמצאים בסיכון למחלות לב בשל צריכה עודפת של שומן, ותזונתם חסרה את הוויטמינים והמינרלים החיוניים להם זקוק הגוף.

דיאטת אלוהים. זוהי דיאטה מגבילה ביותר המונעת מאדם לאכל את הדברים אותם אלוהים לא ברא. מומחי תזונה מתארים דיאטה זו כדיאטה "רדיקלית" היות והיא כוללת רשימת מזונות ארוכה מהן יש להימנע, במיוחד ממזונות המכילים סוכר.

דיאטת אשכוליות. דיאטה זו טוענת כי אשכוליות מכילות אנזימי שריפת שומן והם שיעשו את כל העבודה בשבילך. מלבד מחקר אחד קטן ומבודד, שנראה כי מומן על ידי ענף ההדרים, אין ראיות מדעיות התומכת בטענה מגוחכת זו.

דיאטת איש המערות. תומכי דיאטה זו סבורים כי אכילת שלוש ארוחת ביום אינה תזונה בריאה, ורק ארוחה אחת ביום מותרת, בדומה למה שאכל האדם הקדמון. הזמן הטוב ביותר לאכול הוא בלילה, והארוחה צריכה להיות מורכבת מחלבונים, פחמימות וירקות, מומחים סבורים כי זוהי דיאטה מסוכנת, שכן היא מרעיבה למוות.

דיאטת מרק כרוב. דיאטה זו הומצאה על ידי שרה מישל גלר, ובמהלכה יש לאכול רק מרק כרוב במשך שבוע, בשילוב עם פירות, ירקות, דגים ועוף. תומכי השיטה טוענים כי ניתן להפחית בדיאטה זו עשרה קילוגרמים, והמרק שומר על תחושת מלאות. בעוד שזוהי דיאטה עשירה, היא מכילה אנטי אוקסידנטים, ואינה בריאה, היות והירידה במשקל נובעת מהצום ואדם עלול לאבד מסת שריר כשהגוף שורף שומן ולא חלבון.

דיאטת שומן. זוהי הדיאטה של ג'ניפר אניסטון שבה, כמה מפתיע, יש לאכול רק מאכלים עשירים בשומן כדי לאבד שומן. מבולבלים? גם אנחנו. התפריט מורכב מקוקוס, מחמאה, חלמונים, שומני בשר ושומן. דיאטה זו נועדה כביכול לחזק את המערכת החיסונית, אך היא בעלת יותר סיכויים לפגוע בבריאות הלב.

הפחתה במשקל נובעת מאכילה בריאה ללא הגבלה למזונות מסוימים. יש לזכור שלא קיימים מזונות טובים או רעים, רק דיאטות רעות. כל מזון יכול להיות חלק מתזונה בריאה ולכן אין צורך להגביל את הבחירות. אם ניסית את כל הדיאטות ונכשלת, הגבר את הפעילות הגופנית שלך.

הפעילות הגופנית הכיפית ביותר היא זו המבוצעת בשעות הבוקר המוקדמות, בבריכות של מועדוני כושר יוקרתיים, התורים הארוכים הקבועים לפני מועדונים אלו, בפתחם ניתן לראות בכל זמן נתון המוני אנשים הממתינים בין עמודי תור. לדבריהם, הם מוכנים להמתין גם שעות, אם צריך, כדי לזכות באימונים המקצועיים ולשמור על בריאותם.

מאמרים מרתקים נוספים:

דיאטות לקראת חתונה – הדיאטות המטורפות לפני החתונה

אכילה בריאה – איך אפשר לשמור על תזונה נכונה בקצב חיים מטורף