יתרונות אומגה 3

אומגה 3, חומצות שומן הוא תוסף תזונה מדהים שמוריד את רמות הכולסטרול, מפחית לחץ דם גבוה, מגן מפני התקפי לב, מקל על כאבי פרקים, נלחם בקמטים ובמחלות עור, ומשפר את הזיכרון. הוא משפר אף את מצב הרוח.

תוסף זה מכיל אוסף חומצות שומן בלתי רוויות, הנמצאות בדגים, וחומצת אלפא לינולנית (ALA), הנמצאת בצמחים. שלא בדומה לשומנים הרוויים במזון, דוגמת חמאה ובשר, אשר עלולים להעלות את רמות הכולסטרול הלא בריא (LDL), שומנים בלתי רוויים בריאים יותר, היות והם מסייעים בהפחתת רמות כולסטרול ומפחיתים את הדלקת בגוף.

אלו הן חומצות שומן חיוניות, כי הגוף אינו מייצר אותן באופן טבעי. לכן חשוב לצרוך אומגה 3, חומצות שומן ממזון או מתוספי מזון. ניתן למצוא את התוסף במקורות רבים ושונים, כולל בזרעי פשתן, שמן קנולה, אגוזי מלך, סויה דגים כגון סלמון, הרינג וטונה. יש רק לוודא שלא להגזים באכילת דגים לבנים וטונה, אשר נוטים להיות גבוהים בכספית. נשים הרות צריכות בהחלט להימנע מדגים עם רמות כספית גבוהות.

הראיות המדעיות התומכות ביתכונות אומגה 3 חומצות שומן לבריאות הלב גוברות. תוסף זה קריטי להיווצרות קרום תא בכל הגוף, והוא מייצר הורמונים המווסתים דלקת, קרישת דם והרפיית דפנות העורקים. אכילת דגים פעם או פעמיים בשבוע מפחיתה את הסיכון למות מהתקף לב. מסיבה זו, איגוד הלב האמריקאי (AHA), ממליץ על צריכת לפחות שתי מנות דגים בתזונה מידי שבוע.

קריאה מומלצת:

היתרונות הבריאותיים באכילת דגים