יתרונות היוגה

יוגה מעניקה סיפוק מיידי ושינוי בר קיימא. בעולם הכושר, שני הישגים אלו חשובים ביותר. התרגול משנה במהירות את היכולת הגופנית והנפשית, ומכין את הגוף לבריאות נפשית לטווח הארוך. רוב מרכזי היוגה ומכוני הקושר מציעים שיעורי יוגה הפתוחים לכל הגילאים ורמות הכושר. זה מרגש להיכנס לחדר מלא בבני נוער צעירים, ספורטאים, אימהות בגיל העמידה, נשים מבוגרות ואף חובבי כושר. כל אחד יכול להרגיש מקובל, והיוגה מקבלת את כולם בזרועות פתוחות.

פנים רבות ליוגה

אחד מיתרונות היוגה הוא שניתן לבחור את הסגנון המתאים באופן אישי לאורח החיים, כגון יוגה חמה, יוגה כוח, יוגה הרפיה, יוגה לפני לידה ועוד. ניתן לבצע את התרגול בבית, במפגשים פרטיים, באמצעות צפייה בתקליטור, או בסטודיו או חדר כושר. קיים מגוון עצום של אפשרויות זמינות המתאימות למטרות והצרכים האישיים.

אם אתה מתחיל לתרגל יוגה, האטה יוגה, המתמקדת בתנוחות בסיסיות בקצב נוח, נהדרת עבורך. אם אתה מעוניין להגדיל את הכוח הגופני באמצעות שימוש מוגבר בהתנגדות הגוף, יוגה כוח עשויה להתאים לך.

אם אתה מוכן לתרגול עמוק יותר, יוגה מתקדמת, או ביקראם, המכונה גם יוגה חמה, עשויה להיות בדיוק מה שאתה מחפש. ביקראם יוגה מבוצעת בטמפרטורת חדר המוגדרת סביב מאה מעלות, וכתוצאה מכך מתנקה כמות גדולה של רעלים מהגוף באמצעות הייצור המוגבר של זיעה. אין זה משנה באיזו רמת כושר אתה נמצא, מה אחוז השומן בגופך, או מהי ההיסטוריה הרפואית שלך, ליוגה יש מקום עבורך.

אימוני כוח וגמישות

התמקדות היוגה באימוני כוח וגמישות היא יתרון מדהים לגוף. התנוחות נועדו לחזק את הגוף מבפנים ולחוץ, כך שאתה לא רק נראה טוב, אתה גם מרגיש טוב. כל אחת מתנוחות היוגה בנויה לחזק את השרירים סביב עמוד השדרה, מרכז הגוף, הלב, ופעילות האיברים. כאשר עמוד השדרה פועל כהלכה, היציבה משתפרת, וניתן להקל על כאבי גב, כתפיים וצוואר.

מערכת העיכול שבה לתפקוד תקין כשמתיחות היוגה משולבות עם תזונה בריאה ואורגנית המקלה על עצירות ותסמונת המעי הרגיז (IBS). יתרון נוסף של יוגה הוא שהמתיחות והחזקת התנוחות גורמות גם להארכת השרירים, אשר מעניקים לגוף מראה ארוך ודק יותר.

יוגה וכוח

תרגילים איזומטריים הם אחת השיטות הטובות ביותר לבניית כוח. תרגיל איזומטרי, הנובע מהמילים "אותו דבר" ו"אורך", פשוט מחזיק את המתרגל בתנוחה אחת מבלי לזוז. יוגה כוח משתמשת בתרגילים איזומטריים בשילוב עם תנוחות אחרות המגבירות את החוזק.

גמישות ואיזון חשובים להכשרת הגוף. בהמשך, ניתן להגביר את עוצמת המתיחות על מנת לשפר את בריאות הגוף כולו. בדרך כלל מבוצעים התרגילים בטמפרטורת חדר גבוהה יותר המשמשת שיטה זו כדי לסייע בשמירת חום השרירים ושחרור רעלים נוספים מהגוף.

יוגה מעודדת איכות חיים ובריאות. יוגה אינה כרוכה בתרגול גופני גרידא, אלא עוסקת באורח חיים בריא. תרגול היוגה מאפשר למתרגלים לנווט בעולם המאופיין בתוהו ובוהו. שלום ושלווה מושגים באמצעות אימונים ממוקדים. תרגילי הנשימה והמדיטציה העמוקים של היוגה מסייעים לטיפוח שינוי פנימי ומקלים את התפקוד הכולל טיפול בילדים, שיפור הזוגיות, הקלת דאגות פיננסיות ומאבקים יומיומיים. היוגה מקלה את הלחץ במוח ומסייעת לשיפור המיקוד.

בניית שרירים באמצעות יוגה. צורה מתקדמת יותר של יוגה מגבירה השפעות אלו. אשטנגה יוגה הבסיסית, ויוגה כוח הכרוכה בהשקעת אנרגיה מוגברת יותר, כמו גם מיקוד וכוח, משפיעות על בניית השרירים באמצעות תנוחות ממוקדות הכוללות חמש צורות של נשימות עמוקות, המאתגרות את השרירים לעבוד יחד בו זמנית ולהחזיק מעמד ברצף בלי לוותר. נשימה, תנוחות והגברת הגמישות מתרחשות ביחד בפעם אחת, המספקת רמה חדשה של משמעת לגוף ולנפש.

בנוסף כדאי לקרוא על:

יוגה לשיפור הזיכרון – נתוני מחקר

יוגה לצעירים – תרגול יוגה במערכות החינוך